Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up
Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας-άδειες, ρεπό, υπερωρίες από 1/7/22

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Από 1ης Ιουλίου 2022 ξεκινά η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στους κλάδους των τραπεζών και των σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους, ενώ από 1ης Ιουνίου ξεκινά για όλες τις επιχειρήσεις η πρώτη φάση εφαρμογής του ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.

Με τη νέα ψηφιακή κάρτα εργασίας, θα είναι διαθέσιμο με λίγα κλικ και θα δηλώνονται ηλεκτρονικά, για εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές, ότι αφορά το ωράριο εργασίας, τις υπερωρίες, την υπερεργασία, τις βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και τις άδειες.

Η Κάρτα Εργασίας, που θεσμοθετήθηκε με τον νόμο 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας, διασφαλίζει το ωράριο εργασίας και τις υπερωρίες, καθώς θα σημάνει την καθημερινή και άμεση (σε πραγματικό χρόνο) κοινοποίηση στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ της έναρξης και λήξης εργασίας για κάθε εργαζόμενο. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας που υλοποιείται σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είναι μία από τις πλέον εμβληματικές μεταρρυθμίσεις του νόμου 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας, που γίνεται πράξη.

Με την Ψηφιακή Κάρτα κατοχυρώνεται το ωράριο και οι αμοιβές των εργαζομένων καθώς εισάγονται δύο νέες δικλείδες ασφαλείας:

1. Η έναρξη της εργασίας θα γνωστοποιείται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II. Το ίδιο και η λήξη.

2. Ο ελεγκτής θα γνωρίζει πριν επισκεφθεί έναν χώρο εργασίας ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται εκεί.

Έτσι, ο έλεγχος γίνεται αυτόματος και αντικειμενικός και αποτρέπονται φαινόμενα υποδηλωμένης – αδήλωτης εργασίας και απλήρωτων υπερωριών. Περιπτώσεις κατά τις οποίες ο εργοδότης ζητά από τον εργαζόμενο να μην “χτυπήσει” την κάρτα κατά την προσέλευση, η να δηλώσει αποχώρηση αλλά να παραμείνει στη δουλειά, θα εντοπίζονται πολύ πιο εύκολα από τον έλεγχο.

Για τις τράπεζες και τα σούπερ – μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους η απογραφή θα πραγματοποιηθεί από 1 έως 30 Ιουνίου και θα ακολουθήσει από 1ης Ιουλίου η εφαρμογή της Κάρτας ενώ οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα απογραφούν από 1.10.2022 έως και 30.11.2022.

Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας θα γίνει σε δύο στάδια: Απογραφή εργαζομένων / Προγραμματισμός εργασίας – Καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας.

Από 1ης Ιουλίου η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε τράπεζες και σούπερ-μάρκετ

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Από 1ης Ιουλίου 2022 ξεκινά η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στους κλάδους των Τραπεζών και των Σούπερ Μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους, ενώ από 1ης Ιουνίου ξεκινά για όλες τις επιχειρήσεις η πρώτη φάση εφαρμογής του ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Η Κάρτα Εργασίας, που θεσμοθετήθηκε με τον νόμο 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας, διασφαλίζει το ωράριο εργασίας και τις υπερωρίες, καθώς θα σημάνει την καθημερινή και άμεση (σε πραγματικό χρόνο) κοινοποίηση στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ της έναρξης και λήξης εργασίας για κάθε εργαζόμενο.

Για την προετοιμασία των επιχειρήσεων και την ενημέρωση των εργαζομένων το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων γνωστοποιεί τις βασικές προδιαγραφές υλοποίησης των νέων ρυθμίσεων. Ειδικότερα, προβλέπονται τα εξής:

  • Από 1/6/2022 ξεκινά η απογραφική διαδικασία του Ωραρίου Απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους μισθωτής εξαρτημένης εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία που αφορούν τη σχέση εργασίας, το ωράριο απασχόλησης (είτε σταθερό εβδομαδιαίο είτε μεταβαλλόμενο ανά ημέρα), τις έκτακτες τροποποιήσεις του ωραρίου, υπερωρίες και άδειες.

Μετά την υποβολή της δήλωσης, το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ θα εμφανίζει το Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας ανά Εργαζόμενο, το οποίο θα είναι άμεσα διαθέσιμο σε εργοδότη και εργαζόμενο σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου. Οι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτό, μέσω του myErgani mobile app ή το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).

  • Η απογραφική διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2022 για όλες τις επιχειρήσεις με εξαίρεση τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που θα πρέπει – λόγω εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας από 1ης Ιουλίου – να την έχουν ολοκληρώσει μέχρι τις 30 Ιουνίου.
  • Επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν σύστημα ωρομέτρησης θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
  • Αναπτύσσεται και θα διατεθεί στις επιχειρήσεις η νέα εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani CardScanner, με την οποία θα γίνεται η ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας των υπαλλήλων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση / αποχώρηση από την εργασία και αυτόματη υποβολή της πληροφορίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ. Η Κάρτα Εργασίας κάθε υπαλλήλου θα είναι διαθέσιμη μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani για τους εργαζόμενους, η οποία θα διατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Παρατίθεται στη συνέχεια η ανακοίνωση των βασικών προδιαγραφών, ενώ θα ακολουθήσει η δημοσίευση αναλυτικών τεχνικών προδιαγραφών το επόμενο διάστημα.

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Εργάνη ΙΙ / Οργάνωση Χρόνου Εργασίας & Κάρτα Εργασίας – 1η Φάση

Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων γνωστοποιεί με το παρόν τις ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ κατά την 1η Φάση Εφαρμογής του ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, που θα αφορά την ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, η οποία με τη σειρά της συνέχεται με την 1η Φάση εφαρμογής της ΚΑΡΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.

Ειδικότερα,

Από 1/6/2022 ξεκινά η απογραφική  διαδικασία του Ωραρίου Απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους μισθωτής εξαρτημένης εργασίας, με στόχο τη μετάβαση στο νέο σύστημα Ψηφιακής Οργάνωσης του Χρόνου Εργασίας και την υποστήριξη της Κάρτας Εργασίας, με

  • Απογραφή Στοιχείων Εργασιακής Κατάστασης που αφορούν το Χρόνο Εργασίας
  • Δήλωση Οργάνωσης του Χρόνου Εργασίας.

Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί την 30.11.2022.

Ειδικά όμως για τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην 1η φάση λειτουργίας της ΚΑΡΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ και δη τις Τράπεζες και τα Σούπερ Μάρκετ με πλήθος εργαζόμενων άνω των 250, η προθεσμία ολοκλήρωσης της απογραφικής διαδικασίας θα είναι μέχρι την 30/6/2022, δεδομένου ότι η 1η φάση εφαρμογής της Κάρτας Εργασίας άρχεται την 1/7/2022.

Συγκεκριμένα

1. Εργάνη ΙΙ – Ψηφιακή Οργάνωση Χρόνου Εργασίας

Στόχος της Ψηφιακής Οργάνωσης του Χρόνου Εργασίας είναι η καταγραφή και διάθεση του Προγραμματισμένου Ωραρίου Εργασίας σε ψηφιακή μορφή, το οποίο θα συγκεντρώνει όλα τα δηλωθέντα στοιχεία για Ωράριο Απασχόλησης, Υπερωρίες και Άδειες.

Μέσα από το νέο σύστημα καταγραφής της Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας (Εργάνη ΙΙ), ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο:

  • Γενικά στοιχεία που αφορούν την Σχέση Εργασίας ως προς το Χρόνο Εργασίας
  • Ωράριο Απασχόλησης, σε δύο βασικές κατηγορίες:
    • Σταθερό Εβδομαδιαίο
      (Δήλωση ωραρίου για εβδομάδα αναφοράς, Δευτέρα – Κυριακή)
    • Μεταβαλλόμενο Ανά Ημέρα (Πρόγραμμα εργασίας)
      (Δήλωση ωραρίου αναλυτικά για κάθε ημέρα, Διάστημα Από / Έως)
  • Έκτακτες Τροποποιήσεις Ωραρίου
  • Υπερωρίες
  • Άδειες

→ Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας

Μετά από την επεξεργασία των παραπάνω δηλώσεων του Εργοδότη για Ωράριο Απασχόλησης, Έκτακτες Τροποποιήσεις Ωραρίου, Υπερωρίες και Άδειες, το νέο σύστημα Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας του Π.Σ. Εργάνη θα εμφανίζει ολοκληρωμένα το Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας ανά Εργαζόμενο, το οποίο θα είναι άμεσα διαθέσιμο σε εργοδότη και εργαζόμενο σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου.

Ταυτόχρονα:

Οι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση στο Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας όπως αυτό έχει δηλωθεί από τον εργοδότη,  μέσα από την εφαρμογή myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal για την ενημέρωση των εργαζόμενων (https://myErgani.gov.gr).

Οι εργοδότες, μέσα από το Π.Σ. Εργάνη, θα έχουν πρόσβαση στον Προγραμματισμό Εργασίας για το σύνολο των Εργαζόμενων, καθώς και εργαλεία αναζήτησης / ελέγχου και διαδικασίες υποβολής τροποποιητικών δηλώσεων.

→  Τρόποι υποβολής των στοιχείων Ψηφιακής Οργάνωσης Χρόνου Εργασία

Το νέο σύστημα Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας του Π.Σ. Εργάνη θα χρησιμοποιεί τις παρακάτω διαδικασίες:

  1. Νέα διαδικασία υποβολής της Δήλωσης Στοιχείων Εργασιακής Κατάστασης που αφορούν Χρόνο Εργασίας
  2. Νέες διαδικασίες υποβολής Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας
    • Ωράριο Απασχόλησης – Σταθερό Εβδομαδιαίο
    • Ωράριο Απασχόλησης – Μεταβαλλόμενο Ανά Ημέρα
    • Έκτακτες Τροποποιήσεις
    • Άδειες
  3. Υπάρχουσα διαδικασία Ε8: Αναγγελία Νόμιμης Υπερωριακής Απασχόλησης
  4. Τροποποίηση διαδικασίας Ε3: Αναγγελία Πρόσληψης (αφαίρεση στοιχείων ωραρίου)

Για όλες τις παραπάνω διαδικασίες θα υποστηρίζονται οι παρακάτω τρόποι υποβολής:

  • Υποβολή με φόρμα στο Π.Σ. Εργάνη
  • Υποβολή με φόρτωση αρχείων XML στο Π.Σ. Εργάνη
  • Υποβολή μέσω αυτοματοποιημένης προγραμματιστικής διεπαφής – API (Νέο)
  • Υποβολές Ατομικής Τροποποίησης μέσω SMS

2. Δηλώσεις Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας

Από 1/7/2022 άρχεται η εφαρμογή της 1η φάσης της  Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στους κλάδους των Τραπεζών και των Σούπερ Μάρκετ με εργαζόμενους άνω των 250.

Το μέτρο θα επεκταθεί σταδιακά στη συνέχεια σε όλους τους υπολοίπους κλάδους (μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις).

Με την Κάρτα Εργασίας θα υπάρχει καθημερινή και άμεση (σε πραγματικό χρόνο) κοινοποίηση στο Π.Σ. Εργάνη της έναρξης και λήξης εργασίας (στοιχεία πραγματικού χρόνου εργασίας), για κάθε εργαζόμενο.

Ειδικότερα

  • Οι επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν σύστημα ωρομέτρησης θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο Π.Σ. Εργάνη.
  • Αναπτύσσεται και θα διατεθεί στις επιχειρήσεις η νέα εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani CardScanner, με την οποία θα γίνεται η ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας των υπαλλήλων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση / αποχώρηση από την εργασία και αυτόματη υποβολή της πληροφορίας στο Π.Σ. Εργάνη. Η Κάρτα Εργασίας (QR Code) κάθε υπαλλήλου θα είναι διαθέσιμη μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani για τους εργαζόμενους η οποία θα διατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.
  • Υποβολές στοιχείων έναρξης και λήξης πραγματικής απασχόλησης θα μπορούν επίσης να γίνονται μέσω φόρμας και μέσω XML αρχείων στο Π.Σ. Εργάνη.

Όλα τα στοιχεία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας θα είναι άμεσα διαθέσιμα σε εργοδότες και εργαζόμενους, σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου (Ημερολόγιο Πραγματικής Απασχόλησης).

Οι εργαζόμενοι θα έχουν εύκολη και άμεση πρόσβαση στα δεδομένα της ατομικής τους Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, μέσα από την εφαρμογή myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).

Οι εργοδότες, μέσα από το Π.Σ. Εργάνη, θα έχουν πρόσβαση στο σύνολο των υποβληθέντων στοιχείων από τον μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας, για το σύνολο των Εργαζόμενων, καθώς και εργαλεία επεξεργασίας/αναζήτησης αυτών των στοιχείων.

 

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Πώς θα λειτουργεί για τηλεργασία

Πως θα λειτουργήσει η Ψηφιακή κάρτα για όσους εργάζονται με τηλεργασία, καθώς θα ελέγχεται το δικαίωμα αποσύνδεσης και μάλιστα θα υπάρχει δυνατότητα να «χτυπά» κάποιος κάρτα εξ αποστάσεως.
Μέσα στο επόμενο διάστημα η ψηφιακή κάρτα θα ελέγχει το ωράριο εργασίας των εργαζομένων με τηλεργασία και θα εφαρμοστεί ρητά το δικαίωμα της αποσύνδεσης, ώστε ο τηλεργαζόμενος να μπορεί να μην απαντά σε τηλέφωνα και email εκτός ωραρίου και να είναι φυσικά καλυμμένος από τον νόμο, ώστε να μην κινδυνεύει με απόλυση ή δυσμενή διάκριση επειδή ασκεί το δικαίωμα της αποσύνδεσης.

Ειδικότερα θα υπάρχει δυνατότητα να «χτυπά» κάποιος κάρτα εξ αποστάσεως, γνωστοποιώντας πχ από το σπίτι ή από όποιο άλλο σημείο εργάζεται τις ώρες έναρξης και λήξης της εργασίας.

Η δυνατότητα αυτή θα υπάρξει σε αμέσως επόμενη φάση, καθώς προβλέπεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο θα ορίζει πώς θα ελέγχονται τα δεδομένα των επικοινωνιών μεταξύ του εργοδότη και του τηλεργαζομένου.