Ηλεκτρικά ή μηδενικών εκπομπών όλα τα νέα ταξί από το 2025
Από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Και από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης (σ.σ. αυτά που καίνε βενζίνη και diesel. Δεν έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης τα ηλεκτρικά, τα αυτοκίνητα με μπαταρία και τα υδρογονοκίνητα).
Μιλώντας στο υπουργικό συμβούλιο, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε εκτενώς στις δεσμεύσεις στα πλαίσια του κλιματικού νόμου και πέραν των ταξί επεσήμανε πως το συγκεκριμένο μέτρο θα ισχύει και για το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων.
Επιπλέον, σημείωσε πως από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Όπως είπε χαρακτηριστικά:
Από το 2023 σε όλα τα νέα σπίτια που θα κατασκευάζονται θα απαγορεύεται η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου εκεί που υπάρχει επαρκές δίκτυο φυσικού αερίου.
Από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Και από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με τα παραπάνω η ΒΕΑΤ, η μεγαλύτερη εφαρμογή κλήσης ταξί στην Ελλάδα, φιλοδοξεί να εκμηδενίσει μέχρι το 2025 το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των διαδρομών της, στις ελληνικές πόλεις που δραστηριοποιείται.
Η BEAT ξεκινά να δίνει προτεραιότητα μέσω της εφαρμογής της στα οχήματα μηδενικών ρύπων, ως βασικό κίνητρο προς τους συνεργάτες οδηγούς της, προκειμένου να αντικαταστήσουν τα θερμικής καύσης οχήματά τους με ηλεκτρικά. Παράλληλα, από 2025 και μετά, και εφόσον το νομοθετικό πλαίσιο το επιτρέψει, η BEAT στοχεύει να εγγράφει στην πλατφόρμα της μόνο οχήματα μηδενικών ρύπων.