Χειμερινές Εκπτώσεις 2023: Πότε αρχίζουν
Χειμερινές Εκπτώσεις 2023: Οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου 2023, σύμφωνα με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Όπως προβλέπει η νομοθεσία, οι χειμερινές εκπτώσεις γίνονται από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου και διαρκούν έως τα τέλη Φεβρουαρίου.
Μάλιστα, στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων περιλαμβάνεται και μία Κυριακή που θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά και συγκεκριμένα η 15η Ιανουαρίου.
Το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων είναι προαιρετικό από τις 11:00 έως τις 20:00.
Χειμερινές Εκπτώσεις 2023: Ποιοι θα ανοίξουν Κυριακή
Για πάνω από ενάμιση μήνα θα διαρκέσουν οι χειμερινές εκπτώσεις του 2023 που ξεκινούν στις 9 Ιανουαρίου. Θα κρατήσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, όπως και κάθε χρονιά, ενώ παρότι μεγάλο το διάστημα, προβλέπεται μόνο μία Κυριακή με ανοιχτά μαγαζιά. Άγνωστο παραμένει και αυτή τη φορά, μέχρι στιγμής, τι θα κάνουν τα σούπερ μάρκετ.
Συνήθως, οι μεγάλες αλυσίδες μένουν ανοιχτές μόνο τις εορταστικές περιόδους, δηλαδή Χριστούγεννα και Πάσχα, ωστόσο, δεν λείπουν πάντα οι εξαιρέσεις. Για παράδειγμα, ο Σκλαβενίτης είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα λειτουργήσει, ενώ αντίθετα ανοιχτός είναι ο ΑΒ Βασιλόπουλος.
Εξάλλου, φέτος, υπάρχει και μία μεγάλη αλλαγή σε ό,τι αφορά τις εκπτώσεις, και αυτό γιατί καταργήθηκαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις που ήταν κάθε άνοιξη και κάθε φθινόπωρο. Έτσι, φέτος θα υπάρχουν οι εξής δύο:
Χειμερινές εκπτώσεις, από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου
Θερινές εκπτώσεις, από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι το τέλος του Αυγούστου
Οι Κυριακές του 2023 με ανοιχτά καταστήματα είναι πέντε και είναι οι εξής:
15 Ιανουαρίου 2023 – Αυτή είναι η πρώτη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων
9 Απριλίου 2023 – Κυριακή των Βαΐων
16 Ιουλίου 2023 – Η πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων
24 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν τα Χριστούγεννα
31 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν την Πρωτοχρονιά
Εκπτώσεις 2023: Τι πρέπει να προσέξετε
Από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, διαβάστε μερικές χρήσιμες συμβουλές για όλους τους καταναλωτές.
Αξίζει να τονιστεί ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους και να αποφεύγουν πιθανές παγίδες από αθέμιτες και επιθετικές εμπορικές πρακτικές.
Ειδικότερα, το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει τα εξής:
- Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.
- Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
- Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα σε ορατά από τους καταναλωτές σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων, που παρέχονται, στις τιμές πώλησης κάθε είδους ή ομάδας ειδών ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει σε κάθε είδος να υπάρχει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.
- Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.
- Θα αποβεί πολύ χρήσιμο για τους καταναλωτές, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούν την αγορά, για να διερευνήσουν τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουν τα είδη, που θέλουν να αγοράσουν. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.
- Επιβάλλεται ο προγραμματισμός τις αγορές, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.
- Απαραίτητη είναι η έρευνα αγοράς.
- Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν «κράχτες», ενώ μέσα στο κατάστημα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
- Αν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν για τις αγορές τους δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
- Πρέπει να απαιτούν απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους.
- Πρέπει να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουν.